スポンサーサイト


Dream Fighterの英語カバーHemenwayの歌詞を逆翻訳してみました。

Dream Fighter

英語歌詞 Hemenway
歌詞和訳 Mat

僕たちは最高を目指して、この果てしなく続く旅を続けていくんだ
これが正しいことだって確信してる
だってこれしか僕たちの生きていく道はないんだから
OhYeah もしも現実がキミをどん底まで叩き落としたとしても、キミはまっすぐに前を見て僕たちのことを見つけられると信じてるさ
僕たちはここにいるんだから

「普通の生活」を手に入れた人達ってさ
僕もそういうふうになりたいって考えてたこともあるよ
でも突然分かったんだ、誰も「平凡な人生」なんて望んじゃいないって
ここにあるものは何一つ僕を満足させるものはないんだ

キミが「この現実に満足してる」って言えるその瞬間まで、遥か先まで絶対に止まらない
ためらいは禁物だよ

僕たちは最高を目指して、この果てしなく続く旅を続けていくんだ
これが正しいことだって僕には分かってる、だってこれしか僕たちの生きていく道はないんだから

もしキミが人生につまずいたとしても、キミが絶対に諦めないってことは知っているよ
僕たちは一緒に走り続けるんだから
僕たちはドリームファイターなんだ

「この現実に満足してる」って言えるその瞬間まで、遥かその先まで止まらないよ
怖がることはないよ

僕たちは最高を目指して、この果てしなく続く旅を続けていくんだ
これが正しいことだって僕は確信してる、これが僕たちの生き方なんだ

もしキミが人生につまずいたとしても、絶対に諦めない強さがあるってところを見せてくれよ
僕たちは一緒に走り続けるんだから

僕たちが毎日流す涙だって人生の宝物さ、この先の道を輝かせてくれるんだ
だから絶対にあきらめないで、倒れそうになった時は僕の手を掴めばいい

OhYeah もし現実がキミをどん底まで叩き落としたとしても、キミは顔を上げて、ここに来てくれると信じている
僕たちはドリームファイターなんだ

原曲動画


Dearm Fighter
Song:Yasutaka Nakata
Lyric: Hemenway

We're still reaching for the best on an endless journey that's ahead of us
I'm sure that this will prove us right, cause that's the only way we can be alive
Oh yeah if this reality beats you up and knocks you down until the end
I'm sure you’ll look straight and find out that we are, we are still right here

Hey everyone is reaching for the “Normal life”
I've been thinking about it and then it came to me
Nobody is wishing for mediocrity
Everything in its right place isn't still enough for me

Until the moment you can say you are satisfied with your reality
Go Go Go far away
Do not hesitate

We're still reaching for the best on an endless journey that's ahead of us
I'm sure that this will prove us right, cause that's the only way we can be alive
If you have troubles in your life I'm sure you have the strength to never give it up
We will keep on running together
Woo, We are dream fighters

Till the moment you can say you are satisfied with your reality
Go Go Go far away
Do not be afraid

We're still reaching for the best on an endless journey that's ahead of us
I'm sure that this will prove us right, cause that's the only way we can be alive
If you have troubles in your life
Show me you have strength to never give it up
We will keep on running together

Woo, and the tears that we spill for everyday are treasures of a lifetime that will shine our way
So please don't ever give it up
Just take my hand if you feel like falling down
Oh yeah, if this reality beats you up and knocks you down until the end
I'm sure you'll still be right here looking up
We are Dream Fighters


スポンサーサイト

コメントの投稿

非公開コメント

プロフィール

Mat

Author:Mat
Matのブログへようこそ!

カテゴリ
最新記事
最新コメント
最新トラックバック
月別アーカイブ
Number
検索フォーム
RSSリンクの表示
リンク
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

QRコード
QR
